We've moved! Go here now for all our new stuff. Since Blogger looks lame. Purely for the lulz, I might do something here since this blog has been around for a long time.

Saturday, September 20, 2008

Macross Frontier; why it’s balls.(and why I am sucking those balls as I write this).

It’s been called macross F, and you know what that “F” stands for?
Fuck
This is what I was saying repeatedly in my head as I was watching this.
Do you know why?
Keep reading to find out more!
Ok, so I tried to rewatch the first episode of Macross F(uck) cause I thought “hey you know the mecha crowd seems to like it” (they also like geass and 00, which is also balls, maybe I don’t know). It’s actually not that bad of a show, it’s actually watchable, if they remove one thing.
ALTO
THE CHICK WHO DRESSES LIKE A DUDE.
I mean, she is a chick right, with her pretty long hair…oh wait, I’m being told, oh the fuck? She’s not a woman? She’s a dude? Oh my god, but he’s so pretty! Damn you Kawamori and your borderline faggotry! It seems kinda pointless to have him as the main character, cause he feels more like a gimmick rather than a character. To appeal to the female fan base, they have the main character as some flying pretty boy (emphasis on pretty). The part that gets me though is when his faggy ass friend calls him “princess” and he gets annoyed. I’m thinking “if you don’t want you ass buddy to call you that, don’t dress like a chick you fag, cut the dew and look like you hold some balls and a penis in your crotch”. I know they only do it twice, but I wouldn’t be surprised if this is some sort of awful running gag Kawamori or who ever directs this would pull cause they hate people like me. Now, I wanna like this, and it’s not super awful but it is just really really fruity. Like holy shit man when watching it I could smell mangoes, berries and oranges and strawberries form my laptop as I watched this. That’s how fruity it is. But you ask “well Senior fantastico del fuego, lord and saviour Charleston, what does keep you from watching?”
Ranka, fucking, Lee and Sheryl Norme (The Galactic Fairy slut)
I’m a pathetic loser, go kill me now please, as it seems I found a female anime character that is not (so far) just a gimmick to pull in creepy otaklue, but an honest to god fleshed out character I can actually like. She doesn’t sound like a five yr old girl and she’s not a cardboard cut out to project my masturbatory desires to (ngggfffhhhhh oh ranka lee you look like a ten yr old girl with your awesome loli body, let me wank nggfffffffhhh to you LOLZ). If I was a true loser and hated myself (which is evident since I’m pretty masochistic) I would say I am moe for Ranka Lee, but not in a creepy pedo way, but in a, as the people who stole this manly word put it, in a fashion to that of a friend. Here’s the reason why, she’s fleshed out and she’s quirky and a young dreamer, I can, surprisingly root for her. She also works in a Chinese restaurant and I fucking love Chinese food.
Sheryl, on the other hand seems kinda like an American pop idol, rather than the Japanese one. But she does seem strong and also fully fleshed out.
Now for the combat HOLY FUCK I was holy shit balls wanktacularly impressed, I mean dogfights combined with mech fighting, I fucking enjoyed it. I was satisfied and was happy. Also the Valkryies are kinda cool too, I guess. You know, not manly and gritty but hey, what the fuck.
My final verdict? Holy fuck?! I;m gonna watch episode two? Yeah, I enjoyed it, and I wanna see more of Sheryl and Ranka, I wanna see what happens to them because they interest me. The male characters are surprisingly boring but the female characters are highly developed and very very fleshed out (wink wink LOLZ, just kidding they really do interest me). Alto can still fuck off though, even though he pulled of a bad ass.

Yeah, I know, I’m fucking surprised too.

8 comments:

Q Agent said...

As I was watching Macross Fuck, I had a lingering thought on my head about the main protagonist, "where izzz da b00b333zzz?"

IAmZim said...

Maybe its because I've been watching too many girly shows like Ouran and Loveless recently, but I didn't think he looked that girly (by warped anime standards atleast)

From the little I've seen of this show I found the female characters extrmemely annoying, but without that it wouldn't be a macross show now would it?

Charleston said...

sir! you take back those words! Ranka is endearing and Sheryl is a beautiful pop princess sprinkled with sexuality! Alto is so gay though, dammnit Japan why do you like dudes who look like chicks?

I WANT MORE RANKA!

IAmZim said...

Endearing or annoying? I just can't stand characters who are supposed to be cute but are really just retarded.

Still, she's not *quite* as bad as Minmay was.

tissuekins said...

Yeah, i can see why you'd hate her but she's just so shy yet she's headed for big things!

tissuekins said...

Oh yeah I;m also realizing how gay I sound so forgive me.

Dane Scaysbrook said...

Oh? Tissuekins is BACK!

I thought I recognized that writing style when I read this entry.

regan strongblood said...

i added you to my podcast links

regards and hail!
regan strongblood